Smart ringeklokke
Defigo gjør livet enklere og tryggere for de som bor i en leilighetsbygning og for kontor eiere.
Maskinvare
Enkelt kort datamaskin
WebRTC (web sanntidskommunikasjon)
C++ QT-rammeverk
Programvare
Ringeknappen og tilgangskontrollen
Varsler om telefonsamtaler
Bilaterale videochatter
Sikkerhet for bygnings tilgang
RFID-brikke terminal
Tilpasning av utforming
Personlige profiler (med individuelle moduser og innstillinger)
Administrere tilgang til bygninger og leiligheter (et nettsted for administratorer)
Eksisterende integrasjon av kontrollsystemer
Sky Integrasjon
Internet of Things
Mobile
Web
Den grunnleggende ideen bak Defigo-produktet var å gjøre det lettere for beboere i boligblokker å komme inn i leilighetene sine, samt gi bedriftseiere et verktøy for å administrere kontor personlig tilgang.
Defigo maskinvare og programvare gjør at folk slipper å ha en haug med nøkler og unngå risikoen for å miste dem. Samtidig er produktet planlagt å hjelpe kunder ved å slippe inn tredjeparts tjenesteleverandører som rengjøringsmidler, reparatører, kokker, gartnere eller barnevakter, selv når de er borte fra leiligheten eller kontoret.
Som et resultat ble Defigo designet som en smart ringeklokke med et interaktivt skjerm- og administrasjonspanel. Defigo dørklokker er IoT-enheter koblet sammen med brukernes enheter (mobiltelefoner for det meste) som kan administreres eksternt. Produktet kommer i to former - en for boligbygg og den andre for kontorer og forretningsbygg.
Utviklingsprosessen besto av flere stadier – forskning, planlegging, studiet av resultater fra markedsundersøkelser og plan korrigering, fokusgruppe interaksjoner, design og dataarkitektur, maskinvare markedsundersøkelser og utstyr tilpasning, programvareutvikling, testing og reell tilbakemelding behandling for kunder.
Nøkkelløs tilgang til en bygning, fjernkontrollstyrte dører — lag en tilpasset profil hos Defigo intercom og glemt alt om fysiske nøkler med denne smarte dørklokken. Utforsk flere funksjoner i fordeles seksjonen av applikasjonen.
Produktet ble bygget for det nasjonale markedet (Norge) og tok hensyn til design aspektene ved lokale bygninger og lokale brukeres behov.
I tråd med inntektsgenerering konseptet distribueres Defigo gjennom bedriftens nettsted. Brukere forlater forespørsler om å installere Defigo maskinvare og programvare, betaler for det og tjenesten er installert.
Den virtuelle anropsknappen fungerer som en buzzer og lar en beboer vite at noen er ved inngangsdøren. Knappen vises på berøringsskjermen på intercom-enheten. Mobilappen viser video fra kameraet og overfører lyd. Brukere kan åpne døren med appen sin.
Hvis en person ikke har Internett-tilgang til å åpne døren ved hjelp av Defigo-appen, vil dør enheten kontakte beboerne via en vanlig telefonsamtale. I dette tilfellet vil bare lyd være tilgjengelig.
Intercom-stasjonen bak inngangsdøren har kamera, skjerm, mikrofon og høyttaler. Et multimedia signal overføres fra dør enheten til beboernes mobile enheter. De kan ha en videosamtale i sanntid med personen som trykker på dør knappen.
Den ansvarlige for å bygge sikkerhet kan administrere hele systemet, ved å få tilgang til databasen via nettstedet (kontaktinformasjon og regler for tilgang).
RFID-brikke terminal — Folk kan også åpne døren ved hjelp av nøkkelkort hvis de mobile enhetene er utenfor Internett-rekkevidde eller enheten har gått tom for batteri strøm.
Hvis beboerne allerede har et tilgangssystem, kan de fortsette å bruke det med de samme RFID-brikkene. Defigo kan også integreres i andre sikkerhetssystemer som tilgang til videoopptak.
Innbyggerne kan velge hvordan deres virtuelle ringeknapp vil se ut og høres ut, hvilken informasjon og leilighetsnumre som skal vises, og hva slags funksjoner enheten kan utføre, (familie knapp, personlig knapp, animasjon, etc.).
Defigo-systemet er basert på skylagring. Derfor kan data administreres fra alle Internett-tilkoblede enheter. Produktet lagrer navn, innstillinger, antall tilganger, video og lyd om nødvendig.
Vi vurderte flere utstyrsalternativer, men det tok lang tid å finne en virkelig pålitelig enkelt board datamaskinen.
Løsningen ble funnet etter å ha prøvd og testet 5 utstyrsalternativer fra produsenter fra forskjellige land.
Kvaliteten på mediet som leveres til sluttbrukeren, avhenger ikke bare av kvaliteten på Internett-tilkoblingen, men også av ytelsen til utstyret. Enkelt bord datamaskinen som vi brukte som intercom, måtte dekode datapakker raskt, men samtidig ikke mislykkes under langvarig drift.
Vi endret protokollen for overføring av streaming av video fra RTMP (melding protokoll i sanntid) til WebRTC (web sanntidskommunikasjon) da RTMP ikke fungerte bra for våre formål.
Vår oppgave var å redusere videooverføring forsinkelsen. Det vanskeligste var at ikke alle intercom støttet denne dataoverføring standarden.
Vi søkte på markedet og fant en passende enhet. Som et resultat av våre teknologiske eksperimenter ble forsinkelsen av overføring av multimedia data redusert til ett sekund eller mindre.
Når det gjaldt oppdatering av Defigo-appen på App Store, ble Apples innfødte biblioteker oppdatert sammen med App Store-publiseringspolitikken.
Denne utfordringen viste at det må tas hensyn til tredjeparts faktorer ved planlegging av et prosjekt.
Teknologi, case-studier, jobber... det er alltid noe!
24.05.2024
KundeveiUtforske alle fasene bedriften eller personen går gjennom når det kommer til teknologisk prosjektutvikling, hvorfor det kan være nødvendig, hvordan velge riktig leverandør og hvordan du får maksimal avkastning fra investeringen din.Les mer17.08.2023
DEN ULTIMATE GUIDEN TIL Å SKAPE EN SIDEMENY MED SWIFTUI: DEL 1Heisann! I dag skal vi vise deg hvordan du kan gå fra å ha en tom sidemeny til å ha en pent animert, UX-bevisst sidemeny, vi skal gå gjennom steg-for-steg hvordan dette gjøres, og vi vil dele de beste praksisene med deg.Les mer13.06.2023
Alt om forretningsstrategier: Typer, fordeler og ulemper, og eksemplerDet spiller nesten ingen rolle hvilken sektor du jobber i, for konkurransen er intens i alle sektorer. Bedrifter prøver konstant å oppnå fordeler ved å kutte kostnader, innføre unike løsninger eller investere i ekspansjon. Alle disse trekkene kan være kraftige, men de må være innenfor en klar, veldefinert ramme som kan basere strategien på bedriftens ressurser. Den rammen kalles en forretningsstrategi. La oss se hvordan det fungerer.Les mer