De 14 største trendene innen mobilapp-utvikling i 2020
Trenger du hjelp med prosjektet ditt?
Navn
E-post
Telefon
Prosjektdetaljer
Oops! Noe er galt. Kontroller alle feltene og send skjema igjen.
Ok

De 14 største trendene innen mobilapp-utvikling i 2020

Mariia Lozhka
IT Researcher Specialist, LANARS, 21.02.2020 114

2020 forventes å bli et bra år for mobilapper. Avansert teknologi har blitt tilgjengelig for flertallet av jordens befolkning, og antallet internett-tilkoblede gadgets har vokst seg mye større enn antallet brukere.

Men app-trendene for 2020 er ikke uten kontroverser. Kommersialiseringen av utvidet virkelighet vil øke nivået av global konsumerisme. 5G Internett-standarden vil snart gjøre det mulig for brukerne å velge usikre skytjenester i stedet for å ha databasene på enhetene sine. Og utvikling av teknologier for maskinlæring og kunstig intelligens vil sannsynligvis ta knekken på mange godt betalte jobber.

La oss se på de viktigste applikasjonstrendene for å avgjøre om vi lever i mulighetenes tid eller nærmer oss den økonomiske avgrunnen.

 

 

#1 utvikling av maskinlæring og AI-apper

 

Global AI industry revenue, 2016—2025

 

Ved utgangen av 2020 forventes kunstig intelligens (AI) industrien å nå 40 milliarder dollar. Selv om AI ikke er nytt lenger, er det først nå teknologien har spredt seg til de fleste globale markedssegmenter, og blitt tilgjengelig for vanlige mobileiere. 

 

Slike apper som Google Assistant, Siri og Replica blir nå ekstremt kraftige og pålitelige sammenlignet med tidligere versjoner. De lærer av deg og utfører ulike oppgaver ved hjelp av Tingenes Internett-tilkoblinger som forbedrer livskvaliteten vår.

 

Lignende prosesser for å forbedre kvaliteten på AI-tjenester forekommer innen helse- og landbrukssektoren, samt banktjenester.

 

Markedsførere benytter AI-drevet maskinlæring (ML), eller bare Deep Learning-tilnærminger, til å studere brukeratferd og forbedre produkter. Slik reduseres behovet for unøyaktige publikumsundersøkelser, som muntlige meningsmålinger og direkte tilbakemeldinger fra brukere.

 

Nyere studier på mobilapp-trender viser at AI brukes mest til å forbedre informasjonsteknologier (deteksjon av sikkerhetsinstruksjoner og løse brukerproblemer). Andre områder med flittig bruk av AI-teknologi er markedsføring, økonomi og kundeservice.

 

In 2017 fokuserte ML-basert mobilapputvikling på oppgaver som automatisering av produksjonsstyring (34%), forutse fremtidige kundekjøp (19%) og automatisering av handel (17%). I disse dager er salg og industri like fremtredende.

 

 

#2 Utvikling av mobilapper for handel

 

I 2020 er konverteringsfrekvensen fra e-handelbaserte mobilapper opptil 70% høyere  enn den er for nettsteder. I tillegg utførte 53% av alle mobilbrukere kjøp ved hjelp av apper utviklet av produsenter eller forhandlere. Hvorfor? Vi har blitt vant til mobilapper, og finner dem mer praktiske enn nettsteder når vi skal velge og kjøpe varer. 

 

En google undersøkelse viste at 66% av de som brukte en kommersiell app kjøpte varer online minst en gang i uken. Det faktum at 9 av 10 smarttelefonbrukere nesten er limt fast til telefonen lover også godt hvis du ser på det fra markedsføringssynspunkt - ved å sende varsler og meldinger kan du selge mer! Og her er noen bevis: folk bruker omtrent 50% mer penger når de shopper online enn offline.

 

Apptrendene innen m-handel er mangfoldige. Først av alt har de fleste merker en tendens til å utvikle engasjerende mobilapper, hvor det er lett å kjøpe varer ved ett enkelt trykk. For det andre fører m-handel til at utviklingen av IoT går raskere: raske emosjonelle kjøp må støttes av automatiserte sidetjenester som sørger for lagerkontroll og levering.

 

Og ikke minst, m-handelsplattformer integrerer AI- og AR-moduler i sine apper for å oppmuntre brukerne til å gjøre bestillinger. Den første hjelper merkevarer til å gi personlige tilbud til sine kunder. Den andre gjør at online shopping ligner opplevelsen av å besøke en ekte butikk.

 

Hvorfor går kundene over til mobile e-handelsplattformer? Det er bekvemt, det går raskt, muligheter for filtrerte søk, belønninger for hyppig bruk, personlig innhold – dette er svarene de fleste oppgir på spørsmålet. Husk dette mens du utvikler appen din for kunder.

 

 

#3 Integrering av bærbare apper

 

En bærbar app er en app som kan kjøres på mobile enheter som bæres av en person som tilbehør eller som vanlige klær. Teknologien ble først implementert i 2009, og ved utgangen av 2021 forventes markedsverdien av bærbar programvare å nå 929 millione dollar  (to ganger mer enn i 2017).  

 

Bærbare gadgets kobles sammen med brukerens mobiltelefon og oppdateres ved hjelp av internett-tilgang. I noen få tilfeller er de direkte koblet til internett via mobilnettverk eller Wi-Fi.

 

Eksempler på bærbar hardware: bånd som sporer trening, smartklokker, smarte briller og smarte smykker, inkludert ringer og pins. Designet varierer utfra funksjonalitet. De vanligste funksjonene som er tilordnet bærbare enheter, er:

  • Samle inn data om en brukers helse (hjertefrekvens, telle skritt, telle forbrente kalorier, måle blodtrykk, treningstid osv.)
  • Underholde – viser medieinnhold, skaper det og gir tilgang til VR-spill
  • Moteproblemer, som å lage smarte kjoler og tilbehør har en bedre passform og kan være interaktivt

 

Undersøkelser som går på moderne mobilapptrender viser at de mest lønnsomme bærbare appene for 2020 ble utviklet innen trenings-, helse- og industrikategorier. Tilpasnings- og transaksjonskategorier på nettet er også med i toppen. I 2020 vil den globale omsetningen for bærbare enheter sannsynligvis vokse til 34 milliarder dollar.

 

 

#4 Utvikling av tingenes internett (IoT)

 

IoT: number of connected devices, 2015—2025

 

I 2018 nådde antallet IoT-tilkoblede enheter 10 milliarder,  og nå fortsetter det å vokse. Samtidig antas rundt 120 nye IoT-enheter  å bli en del av nettverket for hvert sekund i 2020. Dette gjør utvikling av IoT-apper til en av de mest lønnsomme trendene. 

 

Hva er IoT? Tingenes Internett er et nettverk av fysiske enheter som krever færre handlinger fra brukerens side for å utføre nyttige operasjoner innen blant annet husholdning, finansiell drift og handel.

 

IoT drives av software, som inkluderer IoT-apper, gadgets, sikre nettverkskoblinger og sensorer. Et typisk eksempel er automatiserte produksjonsroboter som utfører produksjons- og leveringsoppgaver mens de automatisk oppdaterer apper som kjører nettbutikker for å tilby varene til sluttbrukeren.

 

AI-algoritmer, skydatabaser, internett-tilkoblet hardware og sporingsenheter er de grunnleggende elementene i IoT. Det er imidlertid også et brukergrensesnittaspekt som bør håndteres av appdesignere og utviklere.

 

I 2020 er det mange sektorer som bruker ulike IoT-tilnærminger. Helsetjenester, økonomi, global handel, produksjon, landbruk og detaljhandel var de mest aktive blant dem. De mest etterspurte IoT-baserte apper er innen individuell husholdning, transport, helsetjenester, byggebransjen og smarte byutviklingsnisjer. Les mer om IoT forretningsmuligheter.

 

 

#5 Utvikling av chatbots for apper 

 

Utviklingstrender for mobilapper i 2020 viser at neste brukergenerasjon ønsker å bruke enhetene sine til å spare så mye tid som mulig. Brukere har en tendens til å studere, kjøpe, møte og motta informasjon på nettet i stedet for å investere sine ressurser i offline kommunikasjon. Utfordringen for 2020 er som følger – kan vi gjøre smarttelefonene enda smartere for å hjelpe oss enda bedre?

 

Det er 50 år siden den aller første chatboten ble lansert. Navnet var ELIZA  og oppgaven var å simulere en rogeriansk psykoterapeut. Alle chatboter utviklet før 2000-tallet var ganske like hverandre.  

 

Ved begynnelsen av 2010 hadde chatbots hovedsakelig blitt brukt på det vitenskapelige området. Nylige AI-utviklinger gjør det mulig å transformere chatbotene til våre daglige assistenter.

 

De mest vellykkede frittstående chatbot-appene i dag er Google Assistant, Apple Siri og Amazon Echo. Men egentlig møter vi på en chatbot alle steder vi kan chatte eller spørre om hjelp – på Facebook, i bankapper eller nettbutikker.

 

Chatbotene hjelper bedriftseiere med å redusere kostnadene brukt på support, og gjør at de kan betjene flere brukere per time. Derfor er det ingen overraskelser at Chatbot-markedet ble anslått til 946 millioner dollar i 2017,  og innen 2023 forventes det å nå 5638 millioner dollar globalt.

 

Eksperter mener at de økende inntektene fra chatbotene betyr at After-Apps-tiåret har kommet. Hovedideen om en ny teknologiperiode er som følger – folk trenger ikke flere apper, de vil bruke apper de allerede er vant til (brukernes foretrukne miljø) for å utføre alle daglige oppgaver samtidig. Å innlemme chatbots i populære kommunikasjonsapper er et perfekt verktøy for nettopp dette. 

 

Digitale assistenter og digitale venner, terapibots, fremmedspråklige veiledere, juridiske og medisinske Q&A-bots og bot-skribenter er chatbottypene de fleste vil ha. De mest populære gratis chatbots ved begynnelsen av 2020 er Watson Assistant, Bold360, Rulai, og LivePerson.

 

 

#6 Utvikling av apper med utvidet virkelighet

 

AR market potential and areas statistics

 

3D-kjørekart, realistisk spilling og interaktiv læring utenfor klassen... Fenomenet med utvidet- og virtuell virkelighet har allerede blitt utropt til århundredets oppfinnelse.

 

Inntektene fra både frittstående og innebygde AR-apper forventes å øke fremover. Det er flere grunner til det. Først og fremst kommer 5G internett-standarden. Med den vil det bli mulig å implementere AR-konsepter overalt, fra utdanning til produksjonssektoren. Den andre grunnen er hardwareutviklingen for utvidet virkelighet som også vil påvirke de nyeste apptrendene.

 

For å estimere vekstraten på industrien som utvikler utvidet virkelighet, kan vi sammenligne global statistikk. I 2016 var inntektene fra AR-apper på 725,4 millioner dollar. I løpet av 2020 forventes industrien å generere rundt 3.4 milliarder dollar!  

 

Virtuell virkelighet (VR) er også trendy. Det har imidlertid færre områder for gjennomføring. Spill er den viktigste VR-kategorien. AR, på sin side, har erobret helseindustrien, utdanning, industriell design, sosiale medier og produksjon. I 2020 spår eksperter at VR og AR blir rimelige også for en liten bedrift, noe som betyr at vi snart vil dra nytte av teknologien i de fleste B2C-områder.

 

De mest populære AR-mobilappene er som følger: Google Translate (oversetter videotekst i sanntid), Night Sky og Star Walk for de som liker smart stjernekikking, IKEA Place som lar deg plassere virtuelle 3D-møbler i hjemmet ditt, og SnapChat som er kjent for sine AR-masker.

 

 

#7 Utvikling av instant-apper

 

Instant-apper er en av de ferskeste mobilutviklingstrendene. For øyeblikket kan teknologien bare implementeres på Android-enheter, men det er ventet at restriksjonen oppheves globalt i løpet av de neste årene.

 

Apper som ikke krever installasjon fra Google Play Market kalles instant-apper.

 

Men ikke bland instant-apper med mobilnettsteder! Instant-appene bruker nesten ingen mobile ressurser eller enhetsintern lagring, da den kjører direkte fra internett. Du følger linken til instant-appen, kontrollerer om du vil bruke den og deretter kan du begynne å bruke den uten, eller etter nedlasting.

 

Instant-app-teknologi fra Android løser mange kritiske problemer med appbruk:

  • Instant-apper øker sjansene for at målhandling utføres av brukeren (det kan være et onlinekjøp, opprette abonnement eller kontakte selskapet).
  • Instant-apper trenger minimalt med ressurser for å kjøre, slik at de er mer tilgjengelige for brukere. 25 % av brukerne  sletter regelmessig installerte apper fra enhetene sine for å frigjøre lagringsplassen. Med instant-apper trenger de ikke å gjøre det!
  • Instant-apper er like fleksible, praktiske og brukerorienterte som native-apper – de tilbyr en avansert UX med animasjon og personlig grensesnitt.

 

En instant-app trenger imidlertid en stabil internett-tilkobling og høy internett-hastighet. Vanligvis har den heller ikke offline-funksjoner.

 

La oss nevne noen instant-app-pionerer: Om du har en Android-enhet burde du teste Skyscanner, Buzzfeed og Onefootball!

 

 

#8 Utvikling av lommebok-apper

 

E-handel og m-handel er også en 2020-trend. De fleste tjenester og varer kan nå kjøpes eller bestilles på nettet, noe som fører til et økende krav om gode betalingstjenester. Praktiske all-in lommebok-apper er nå sterkt etterspurt av digitale kunder, og bransjen utvikler seg i et raskt tempo.

 

Digitale lommebøker i form av en app antas å være kjernen av dagens e-handel. E-lommebøker består av 2 komponenter – software og brukerdatalagring.

 

E-lommeboknisjen dekker selvstående mobile lommebøker som tilbyr brukerne å bruke oppsparte midler på ulike varer, samt vanlige bankverktøy tilgjengelig fra smarttelefoner. Det er imidlertid mange mobile betalingsalternativer og konsepter som peer-to-peer (P2P) betalingsteknologi som driftes av banker.

 

Wallet-appene kan utføres i forskjellige former - mobile lommebokplattformer med klient-apper, P2P-plattformer tilgjengelig fra en bestemt bank-app, og forhandler-apper som bruker e-handelsteknologier og som er knyttet til et visst antall banker. Alle er svært etterspurt. I 2020 vil trolig opptil 2.07 milliarder brukere kjøpe produkter og tjenester med mobile lommebøker.

 

Apple Pay, Google Pay og Samsung Pay er de viktigste bevisene for at mobile lommebøker er i bruk på global basis. Det er imidlertid fortsatt noen begrensning som hindrer disse betalingsmetodene fra å bli like populære som kontanter. Google Pay fungerer for eksempel ikke uten internett-tilkobling.

 

Likevel, elektroniske betalingsalternativer er den nest mest foretrukne betalingsmetoden for Internett-kunder  (39% i 2017) og global e-handel genererte over 3,633 milliarder dollar i fjor. Om noen år forventes virtuelle penger å være det viktigste pengesystemet globalt, noe som gjør e-lommeboknisjen attraktiv for investorer. 

 

 

#9 Utvikling av skyintegrering for mobilapper

 

Most used cloud apps of 2019

 

I avsnitt #7 berørte vi så vidt temaet med skyintegrering for mobilapper. Skyteknologi er en grunnleggende faktor som gjør det mulig for Android-instant-appen å eksistere. iOS-enheter bruker imidlertid også skydatabaser i enkelte apper. Her vil vi analysere de største trendene når det kommer til utvikling av skyintegrering for mobilapper.

 

La oss gjøre det klart: en skyapp bruker ikke lagringsplass på mobilen, den kjører direkte fra internett. Den kan startes ved hjelp av en link. Den er ikke det samme som et mobilt nettsted, men i noen tilfeller kan skyappen brukes offline.

 

Skyintegrering gjør det mulig for utviklere å gå bort fra innebygde apper for iOS eller Android, og bytte til instant-apper.  Brukerne får de samme appfordelene, og noen ganger til og med i forbedret utgave. Hva er spesielt med skybaserte apper?

  • Appen kan lanseres på en hvilken som helst plattform, inkludert iOS og Android, og trenger ikke å installeres. Når et bredere publikum.
  • Utvikling av skyapper koster mindre. For det første må du bare utvikle ett produkt i stedet for to opprinnelige apper. For det andre bruker du færre kostnader på å vedlikeholde appen.
  • Du kan lansere virksomheten raskere, siden du ikke trenger å bruke dobbelt så land tid på utvikling av opprinnelige apper.
  • Sikker skylagring av brukerdata hindrer tap av data eller manipulasjoner. Du beskytter brukerens data og blir belønnet med større tillit. Det vil også være nyttig i tilfelle en forespørsel om datagjenoppretting.
  • Enkel databaseintegrering er reellt med skyteknologier. Alt du trenger kan du lagre på samme server.
  • Ingen oppdateringer - appen er alltid oppdatert! Hvis du vil skalere appen og forbedre den generelle brukeropplevelsen, kan du gjøre det raskt og rimelig.

 

Skyapper er kostnadseffektive og ekstra sikre. De er enkle å bygge og skalere, samt det er lett å integrere en hvilken som helst database til dem. Med andre ord er det ikke overaskende at  skyservicemarkedet i løpet av 2020 forventes å generere 206.2 milliarder dollar og vokse til 17%  sammenlignet med året før. Beste tiden for skyoppstart kommer nå!

 

 

#10 Beacons-teknologi i apputvikling

 

Trender inne mobilappindustrien er nært knyttet til e-handel og online handel generelt. Beacons-teknologi er fortsatt et eksempel på hvordan frittstående detaljhandelinnovasjoner har en tendens til å forme fremtidige shoppingvaner.

 

Tallene viser at måter å øke det lokale salget er mest populært. Så mange som 75% av forhandlere i USA som brukte beacons antok at deres fortjeneste økte med 9% og mer! Og ved inngangen til 2020 brukte forhandlere 3,5 millioner beacons

 

Hva er beacon-teknologi, eller nettvarder som det også kalles på norsk, og har det noen forbindelse til apputvikling? Detaljhandel- og HoReCa-beacons er små bluetooth-aktiverte enheter som samhandler med kundenes smarttelefoner. De forbedrer shoppingopplevelsen i fysiske butikker ved å hjelpe kundene å navigere seg frem til produktet de søker, de viser produktinformasjon, og veilede kunden til å oppdage rabatter.

 

Detaljhandel-beacons kan også motta tidsbesparende betalinger, og samle inn informasjon om kundeatferd. Beacons samhandler med navigasjonssporing, e-betaling og push-varslinger. Det er rettet mot å hjelpe forhandlere til å selge mer, spare penger på konsulenter i butikken og salgsfremmende kampanjer, samt bygge et sterkt forhold til kunden.

 

Beacons-teknologi trenger en mobilapp for å kunne koble virksomheten og kunden. I de fleste tilfeller fungerer beacons sammen med en native-app designet spesielt for den bestemte butikken, merkevaren eller detaljhandelsnettverket. Noen beacons-pionerer - Macy's, Walmart, Alex og Ani, og Levi's Stadium Concessions.

 

Det er imidlertid også en aggregator-app som samler inn informasjon om tilbud og kart over flere detaljhandelpoeng. Eksempler — Launch Here, At the Ballpark, og Crowdcompass Beacons.

 

Innen 2022 vil beaconsmarkedet være verdt 52,46 milliarder dollar, og ha en 29,8% høyere indeks sammenlignet med statistikken for 2016!  

 

 

#11 Utvikling av sikkerhet

 

Vi blir bare mer og mer avhengig av smarttelefonen. I fjor var det totale antallet nedlastede apper på mer enn 205 milliarder. Disse appene får tilgang til personlig informasjon som navn, et passord for e-postkonto, økonomiske data og personlige kontakter. Videre brukes apper av mer enn  40% av voksne over hele verden  (2 milliarder mennesker) noe som betyr at nesten halvparten av verdens befolkning får store problemer hvis alle databeskyttelsesalgoritmer plutselig skulle feile.

 

Listen over mobiltrender for 2020 vil ikke være fullværdig uten å nevne sikkerhetsproblemer. I 2018 ble kritiske sårbarheter funnet i både iOS (38 %) og Android (43%) apper. I de fleste tilfeller var den mest usikre appkomponenten datalagring, som er et svakt punkt i mer enn 76% av alle mobilapper. 

 

Svakheter i sikkerhetsalgoritmer er det nest største problemet som ble funnet i 74% iOS-apper og 57% av Android-apper. Overraskende nok innrømmer flere eksperter at dette er en av ulempempene ved utviklingen. Slik de ser det er svakheten et direkte resultat av eiernes motvilje mot å gjøre endringer i grunnprogramkoden etter at utformingen av programmet er fullført. 

 

Antallet mobilapplikasjoner som er ansvarlig for sensitiv informasjon vil bare øke fremover. Det må ikke tillates at fremtidige apper har sårbarheter som kan skade noens omdømme, økonomiske situasjon eller helse. I 2020 forventes det at over 124 milliarder dollar vil bli brukt på informasjonsbeskyttelse, noe som er 8,7% mer enn det globale sikkerhetsbudsjettet i fjor.

 

Online databeskyttelsesindustri har flere forgreninger. Noen oppstartsbedrifter er fokusert på pågående brukerdatabeskyttelse (67%), andre arbeider med personlige detaljer (46%). Andre populære områder er sikkerhetsidentifikasjon (25%) og ekstern beskyttelse. 

 

 

#12 Utvikling av blokkjede-teknologi

 

Blokkjede er enda en app-trend som viser stort utviklingspotensiale. Inntektene fra blokkjede-markedet er estimert til 9,7 milliarder dollar innen 2021. Til sammenligning var dette tallet på 945 millioner i 2017. Dette sier noe om trendens potensiale. 

 

Blokkjedebaserte apper dukker nå opp innen e-handel, valutahandel og databeskyttelsessektorer som tilbyr nye datautvekslingsteknologistandarder og sikkerhetsnivå.

 

Men hva er det egentlig? Blockchain er en valutakryptering som benytter en peer-to-peer-standard.

 

Uansett hvilken type app du skal utvikle, betyr blokkjede-inkorporering høyere markedsverdi for produktet ditt.

 

Bruken av blokkjedeteknologi er imidlertid begrenset. Du kan ikke implementere den i en ny app hvis du ikke har noen betalings- eller handelsalternativer der. Hvis du planlegger å hoppe inn i blockchainutviklingens verden, velg en av de driftsområdene der det er en viss etterspørsel etter slike løsninger:

  • Utveksling av kryptovaluta
  • E-lommebøker
  • Overvåking av kryptovalutamarkedet
  • Blokkjedebasert detaljhandel
  • Automatisering av kryptovalutahandel

 

Hvis du ønsker å fokusere på en bestemt bransje bør du gå for forsikring, finans, helsetjenester eller eiendom. I 2020 ble de fleste kryptovalutatransaksjonene utført der. Og la oss nevne et par vellykkede blokkjede-apper de siste årene slik at du kan lære av deres erfaring: Ethereum, Steem, Brave, og Bankor.

 

 

#13 5G-teknologi for apputviklere

 

5G technology in details

 

5G-standarden (som sannsynligvis vil bli globalt tilgjengelig i 2020) har vert pådriveren for de fleste av de kommende trendene innen mobilutvikling. Den femte generasjonen trådløs nettverksteknologi forventes å nå 1,5 milliarder enheter på verdensbasis i løpet av de neste 5 årene, og bli den nye standarden for dataoverføring.

 

5G er den banebrytende teknologien som vil gi en hastighet på 1-50 Gbit/s, og bli den raskeste måten å overføre informasjon på.

 

Teknologien er basert på et elektromagnetisk spektrum i stedet for radiobølger.

 

5G vil trolig påvirke mobilteknologiindustrien mest. Maksimal hastighet er opptil 1 Tb/s, noe som er 65 000 ganger raskere enn 4G. Med andre ord, neste år vil vi kunne implementere VR, AR og videostreaming med HD-oppløsning i alle mobilteknologisegment, inkludert mobilgrensesnittet. 360° videostreaming, VR-navigasjonsverktøy og VR-utdanning er bare et par eksempler.

 

Men 5G-æraen byr på enda flere forretningsmuligheter! Produktive apper for 3D-industrimodellering vil snart bli utviklet, og rimelig fjernundervisning vil også bli mer effektiv.

 

Lynrask og riktig tilbakemeldingsprosess, AI-basert bedriftsledelse og IoT-implementering i markedsføringsprosesser vil også få en ny drivkraft. 5G-teknologi vil tillate oss å lagre hardware internt, gjøre enhetstilkoblingen bedre, og bruke skyalgoritmer til å lagre og bygge på forretningsdata.

 

 

#14 Utvikling av behovsbetingede apper

 

Husker du Uber-tjenestemodellen  vi har analysert og estimert i en annen artikkel? Uber var en pioner innen den behovsbetingede forretningstilnærmingen – de var først ute med å tilby en service hvor prisen svinget med etterspørselen, og ble en pålitelig kobling mellom folk med behov for transport, og folk som ønsket å kjøre for penger uten å gjøre det til en heltidsjobb. 

 

Etter dette ble det utviklet og lansert mange behovsbetingede apper. Ved utgangen av 2025 forventes industrien å generere inntekter til en verdi av 335 milliarder dollar, som er 24 ganger mer enn i 2014.

 

Airbnb for turister på jakt etter et sted å bo, Postmates for levering av ulike varer, og Rover for pass av hunder og andre kjæledyr – disse er alle gode eksempler på hvordan behovsbetingede apper kan utformes. Det er dyktige programvareutviklere som bak disse on-demand-plattformene, som er enda en trend du kan velge når du planlegger din oppstartsvirksomhet.

 

Det er også bemerkelsesverdig at over 68% av alle brukere av behovsbetingede apper  har en årlig inntekt på 50.000 dollar eller mer, og 55% av dem er i alderen 25 til 44 år. Med andre ord, on-demand tjenester tiltrekke seg den mest aktive og velstående delen av middelklassen og har stort kommersielt potensial.

 

Konklusjon

 

Trendene for 2020 er alle fantastisk spennende! Med bruk av nye smarte enheter, IoT-utvikling, 5G-gjennombrudd og VR/AR har appindustrien en sjanse til å bli førstevalget når det gjelder investeringer.

 

Spill, helsetjenester og økonomi, markedsføring og utdanning – alle disse sektorene vil snart gjennomgå store endringer. For eksempel vil Beacons hjelpe butikkeiere til å kutte ned på behovet av ansatte og dermed også kutte kostnader. Medisinsk hjelp vil kunne bli utført på avstand, og samtidig være mer tilgjengelig på grunn av chatbots. Produksjonen vil bli mindre kostbart og mer kundeorientert takket være 3D-modellering, VR-produkttesting og AI-tilbakemeldingsstudier.

 

Mobilapplikasjoner vil snart hjelpe oss i alle våre daglige oppgaver, inkludert bynavigasjon, økonomi, personlig pleie og rengjøring. Som et resultat vil mer av våre data bli lagret på skytjenester som gjør digital sikkerhet til 2020-tallets største utfordring.

 

Er du klar for nye tidsriktige utfordringer? Da er det bare å sette igang. Vårt team står klart til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av 2020-innovasjonene.

 

Ranger denne artikkelen
(Gjennomsnitt: no rating yet)
Trenger du hjelp med prosjektet ditt?
Navn
E-post
Telefon
Prosjektdetaljer
Oops! Something is wrong. Please check all the fields and send form again.
Ok